Про роботу комунальної установи «Тульчинський міський територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг)» на території Тульчинської об’єднаної територіальної громади
Комунальна установа «Тульчинський міський територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг)» Тульчинської ОТГ створена за рішенням 22 сесії Тульчинської міської ради 7 скликання від 27.03.2018 року №846, зареєстрована в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб 05.05.2018р., здійснює свою діяльність згідно з Положенням про комунальну установу «Тульчинський міський територіальний центр соціального обслуговування (надання соцiальних послуг)», затвердженим рішенням 22 сесії Тульчинської міської ради 7 скликання від 27.03.2018 року №846. Директор комунальної установи Рупіна Любов Семенівна.
При комунальній установі «Тульчинський міський територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг)» з 01.01.2019 року функціонують такі структурні підрозділи:
- відділення соціальної допомоги вдома;
- відділення стаціонарного догляду для постійного або тимчасового проживання;
- відділення організації надання адресної натуральної та грошової допомоги;
Відповідно вимог встановлених у Державному стандарті догляду вдома та у Державному стандарті стаціонарного догляду за особами, які втратили здатність до самообслуговування чи не набули такої здатності , територіальний
центр надає такі види соціальних послуг:
- догляд вдома;
- догляд стаціонарний
- надання адресної натуральної та грошової допомоги;
На даний час кількість отримувачів соціальних послуг по відділеннях складає:
172 отримувачі соціальної послуги догляду вдома;
42 отримувачі соціальної послуги догляд стаціонарний;
234 отримувачі соціальної послуги надання адресної натуральної та грошової допомоги із них 20 чол. є отримувачі лише соціальної послуги надання адресної натуральної та грошової допомоги;
Територіальний центр здійснює обслуговування одиноких громадян похилого віку, людей з інвалідністю, хворих (з числа осіб працездатного віку на період до встановлення їм групи інвалідності, але не більш як чотири місяці),
які не здатні до самообслуговування. Основною метою роботи територіального центру в сучасних умовах визначено:
-розвиток ринку соціальних послуг,
-розширення можливостей одержувачів соціальних послуг,
-забезпечення надання різноманітних видів соціальних послуг громадянам похилого віку та особам з інвалідністю.
Всі особові справи отримувачів соціальних послуг оформлені належним чином та знаходяться у відділеннях.
Штатна чисельність працівників комунальної установи - 54,75 одиниці, в т.ч. 2 одиниці сезонні працівники– опалювачі. Апарат територіального центру – 6,5 штатних одиниць, фактично працюють 6 працівників; відділення соціальної допомоги вдома – 17 штатних одиниць, фактично працюють 17 працівників; відділення організації надання адресної натуральної та грошової допомоги – 5 штатних одиниць, фактично працюють 4 працівники; відділення стаціонарного догляду для постійного або тимчасового проживання – 26,25 штатних одиниць,
фактично працюють 26 працівників. Всі працівники ознайомлені з посадовими інструкціями та з правилами внутрішнього трудового розпорядку для працівників КУ «Тульчинський територіальний центр». З ними проведено
протипожежні інструктажі та з охорони і гігієни праці. Відповідальні працівники з техніки безпеки в 2019 році пройшли навчання і отримали відповідні посвідчення. Фахівці соціальної роботи беруть участь в усіх заходах, що організовує Департамент соціальної та молодіжної політики Вінницької ОДА та Тульчинська міська рада, з метою підвищення
професійного рівня.
Всі особові справи працівників оформлені належним чином.
Щороку надавачі соціальних послуг проходять медогляд.
Для роботи працівникам створено хороші умови праці, всі, чия робота потребує ком’ютерного забезпечення, забезпечені ком’ютерами, принтерами, бухгалтери програмним забезпеченням, забезпечені меблями та
канцелярським приладдям. Приміщення терцентру відповідає санітарно- гігієнічним та протипожежним нормам, в звітному періоді придбано і встановлено 19 вогнегасників, із них 14 вогнегасників розміщено у відділенні
стаціонарного догляду. Для організації дозвілля отримувачів соціальних послуг проведено поточний ремонт актового залу на суму 149238.00 грн. та частково обладнано меблями. Всього в звітному періоді на придбання для зміцнення
матеріальної бази використано 252425.00 грн.
Щосереди та щочетверга проводяться оперативні наради по відділеннях, щоп’ятниці нарада керівників структурних підрозділів у директора, на яких проходить ознайомлення з законодавством у сфері надання соціальних
послуг, аналіз звернень отримувачів соціальних послуг, аналіз роботи, аналіз та підготовка документів.
Територіальний центр знаходиться на першому поверсі двоповерхової будівлі по пров. Брацлавський, 6. В цьому приміщенні розміщені відділення соціальної допомоги вдома та надання адресної натуральної та грошової
допомоги. Розміщення є вдалим, приміщення знаходиться в центрі міста.
Кабінети обладнані сучасними та зручними меблями та оргтехнікою. Вздовж коридору оформлений стенд з інформацією про порядок надання, умови та зміст соціальних послуг, містяться графік прийому громадян, пам’ятка про Державний стандарт догляду вдома та світлини про проведену роботу з підопічними. На дверях розташовані таблички з написами назви кабінетів. Всім підопічним надано інформацію про номер мобільного телефону
завідувачів відділень та фахівця з соціальної роботи, для подачі заявок та моніторингу виконання послуг.
Згідно звернень громадян виконкомом міської ради приймаються рішення про надання соціальних послуг, працівниками терцентру визначаються індивідуальні потреби у соціальних послугах, з урахуванням ступеня
індивідуальних потреб отримувача соціальної послуги складаються індивідуальні плани та укладаються договора про надання соціальної послуги.
Строки та терміни надання соціальної послуги відповідають зазначеним у договорі.
Послуга догляду вдома соціальними робітниками надається підопічним вчасно та згідно затверджених графіків, в разі гострої потреби терміново.
Завідувач відділення соціальної допомоги вдома Утюжнікова Олеся Петрівна має вищу освіту. Стаж роботи в соціальній сфері один рік.
З 16 соціальних робітників мають стаж роботи в соціальній сфері:
до 3-х років- три робітники;
до 5-ти років – один робітник;
до 10 –ти років – чотири робітники;
до 20 –ти років – три робітники;
більше 20 – ти – п’ять робітників.
Навантаження на одного соціального робітника складає 10,7 чол., при нормі 6 чол. у сільській місцевості та 10 чол. в місті.
Соціальними робітниками надаються такі види заходів:
1. Допомога в самообслуговуванні — в вмиванні, обтиранні, купанні, вдяганні, роздяганні, зміні натільної білизни, зміна постільної білизни.
2. Ведення домашнього господарства:
2.1 придбання і доставка продовольчих, промислових та господаррських товарів, медикаментів,
2.2 допомога в приготування їжі;
2.3 допомога в прибирані житла;
2.4 допомога при консервації овочів та фруктів;
2.5 прибирання житла;
2.6 розпалювання печей, піднесення вугілля, дров, розчистка снігу, доставка води ;
2.7 миття вікон;
2.8 обклеювання вікон;
2.9 прання білизни та одягу;
2.10 прасування;
2.11ремонт одягу.
3. Забезпечення супроводження (супровід споживача соціальних послуг у поліклініку тощо).
4. Надання допомоги в оплаті комунальних послуг.
5. Надання допомоги в оформленні документів.
6. Написання листів, заяв, скарг, отримання довідок.
7. Надання допомоги у сільській місцевості з проведення сільськогосподарських робіт (в обробці присадибної ділянки) до 0,2 га.
8. Надання послуг з виконання ремонтних робіт (допомога в ремонті житлових приміщень).
9. Спостереження за станом здоров’я до приходу лікаря.
10. Сприяння в отриманні медичної допомоги в установах охорони здоров’я.
11. Психологічна підтримка.
12. Сприяння в організації консультування отримувачів соціальної послуги із соціально-правових питань, питань отримання комунально- побутових, медичних, соціальних послуг, питань представлення й захисту інтересів отримувачів соціальної послуги у державних і місцевих органах влади, в установах, організаціях, підприємствах,
громадських об’єднаннях.
За звітний період 2019 року заввідділенням Утюжніковою О.П. було проведено двадцять шість перевірок надання соціальних послуг соціальними робітниками та складено відповідні акти. Результати перевірок заслуховуються на виробничих нарадах. Соціальні робітники у вересні цього року забезпечені кімнатними тапочками на суму 3360 грн., господарськими сумками та засобами захисту (рукавички) на суму 1160 грн.
Враховуючи те, що підопічні знаходяться на великій відстані один від одного, соціальні робітники витрачають багато часу на пересування між ними, тому для покращення обслуговування вкрай необхідно забезпечити
наших робітників велосипедами та для вимірювання артеріального тиску підопічним, необхідне придбання танометрів.
З метою покращення соціальної послуги та розширення їх видів було проведено майстер - клас з прикладного мистецтва «З бабусиної скрині».
По відділенню організації надання адресної натуральної та грошової допомоги на кожного громадянина, якого обслуговує відділення, оформляється особова справа. Усі справи оформлені згідно вимог. Видані накази про взяття на обслуговування на кожного отримувача послуг.
Заведено журнал обліку послуг, що дає можливість визначати першочерговість замовлень та контролювати хід виконання.
Згідно проведеного опитування, 100% опитаних підопічних задоволені послугою надання адресної допомоги, що відображається покращенням емоційного, психологічного, фізичного стану отримувачів послуги, позитивними змінами у стані отримувача послуги у процесі її надання порівняно з періодом, коли послуги не отримувались. В ході анкетування та опитування були висловленні побажання добавити послуги працівника з ремонту одягу та послуги юриста. Всього працівниками відділення було надано послуги 240 чол. З них 167 скористувалися послугами перукаря, 181 чол. послугами робітника з комплексного обслуговування та ремонту будинків ( а саме порізка та порубка дров - 56 , чистка та ремонт ринв - 7, чистка меблів - 12, зрізання дерев та чистка кущів – 37, сантехнічні роботи – 29, застіклення вікон - 11, косіння трави - 78, ремонт огорожі - 8, ремонт даху – 11, тощо), завідувачем відділення була надана консультативна допомога 23 громадянам.
Завідувач відділення організації надання адресної натуральної та грошової допомоги Гаврилишин Ігор Вячеславович має вищу освіту згідно профілю роботи. Стаж роботи в соціальнїй сфері 23 роки. Перукар відділення закінчила відповідні курси та отримала свідоцтво про отримання спеціальності перукар широкого профілю. Стаж роботи за фахом складає 39 років.
Для роботи перукаря в січні цього року на 5000 грн. придбано необхідні інструменти та матеріали: машинка для стрижки, ножиці для стрижки та філіровки, фен, стерилізатор для інструментів, фартух та інше знаряддя.
Робітник з комплексного обслуговування та ремонту будинків забезпеченний необхідним інвентарем. За звітний період закуплено бензопилу, мотокосу, електродриль, болгарку, сокиру, колун та інший інвентар.
З метою покращення соціального обслуговування найбільш вразливих верств населення та забезпечення якісних умов життя незалежно від місця проживання, на базі територіального центру створена та працює мультидисциплінарна команда для надання комплексу соціальних послуг особам, які знаходяться в складних життєвих обставинах та проживають у віддалених населених пунктах ОТГ.
Протягом січня - вересня 2019 року мультидисциплінарною командою було надано ряд необхідних послуг, а саме: здійснена інформаційно - роз’яснювальна робота серед населення щодо послуг, які надаються територіальним центром, прийнято пакет документів для зарахування на обслуговування у відділення, надавались послуги перукаря та робітника з комплексного обслуговування та ремонту будинків. Загалом командою надано послуги 34 громадянам. Інформацію про роботу мультидисциплінарнарної команди розміщено на сайті Тульчинської міської
ради та у місцевій пресі.
Впровадження такого інноваційного підходу дає змогу задовільнити потреби одиноких осіб і тим самим розширити та підвищити якість надання соціальних послуг. До Великодних свят придбано для всіх підопічних пасхальні кекси на суму 3000.00 грн.
Головною проблемою в роботі відділення є відсутність приміщення перукарні, яке б дало можливість більш ефективно використовувати робочий час перукаря та не тратити його на пересування між отримувачами послуг.
Слід зазначити, що в цьому напрямку ведеться відповідна робота. Міською радою виділено приміщення для створення соціальної перукарні.
Гаврилишиним Ігорем Вячеславовичем підготовлено проект «Соціальна перукарня» та подано до міської ради на участь у конкурсі «Бюджет громадських ініціатив» з метою отримання коштів для створення соціальної
перукарні для наших підопічних та соціально незахищених людей похилого віку Тульчинської міської ОТГ. Конкурс відбувся, за результатами голосування, проект «Зроби людям добро (створення соціальної перукарні)»
визнано переможцем серед малих проектів.
Відділення стаціонарного догляду для постійного або тимчасового проживання розміщено в с.Тиманівка, в цетрі села, поблизу розміщена автобусна зупинка, магазини, церква. Територія, де знаходиться стаціонарне
відділення, чиста, озеленена, викошена трава, достатньо площі для прогулянок, обладнана лавочками, але потребує більш кращої зони відпочинку, наприклад, встановлення паркану, бесідки, ліхтарів та облаштування квітників. Доступ отримувачів соціальної послуги стаціонарного догляду до приміщення зручний, безперешкодний.
Будівля, в якій розміщено відділення досить стара 1898 року, тривалий час не проводився ремонт, тому для створення належних умов проживання громадян, є гостра потреба в проведенні капітального ремонту житлового
приміщення, або переведення відділення в інше краще приміщення з ремонтом.
В усіх житлових кімнатах, їдальні, коридорах влітку цього року силами працівників відділення проведено поточний ремонт, обладнана кімната для відпочинку та дозвілля, частково замінено занавіски, поклеєно фотошпалери
в їдальні, кімнаті відпочинку, коридорі, по можливості створені більш належні санітарно-гігієнічні умови проживання.
До відділення стаціонарного догляду для постійного або тимчасового проживання територіального центру на постійне або тимчасове проживання, повне державне утримання безоплатно приймаються одинокі громадяни похилого віку, інваліди (які досягли 18-річного віку), хворі (з числа осіб працездатного віку на період до встановлення їм групи інвалідності, але не більш як чотири місяці), які відповідно до висновку лікарсько-консультаційної комісії закладу охорони здоров'я за станом здоров'я не здатні до самообслуговування, потребують постійного
стороннього догляду та допомоги, стаціонарного догляду, соціально-
побутових, соціально-медичних та інших соціальних послуг.
Всі особові справи отримувачів соціальних послуг оформлені належним
чином. Шляхом опитування та спостереження за кожним отримувачем
соціальної послуги стаціонарного догляду було визначено ступень
індивідуальних потреб за шкалою оцінки можливості виконання
елементарних та складних дій.
Інформація щодо визначення ступеня індивідуальних потреб отримувача
соціальної послуги міститься у карті визначення індивідуальних потреб
отримувача соціальних послуг і знаходиться в особовій справі отримувача
соціальних послуг. Кожна справа отримувача соціальної послуги
стаціонарного догляду містить індивідуальний план надання соціальної
послуги стаціонарного догляду, у якому зазначено заходи, що здійснюються
для надання такої послуги, відомості про необхідні ресурси, періодичність і
строки виконання, відповідальних виконавців.
Медичними препаратами, пеленками, памперсами підопічні забезпечені в
достатній кількості. Лікаря у відділенні немає, є три сестри медичні, сестра
медична з дієтичного харчування та молодший медичний персонал:
доглядальниця за хворими - 5, ванниця - 3, прибиральниця - 1. Усі
отримувачі соціальної послуги стаціонарного догляду уклали угоду з
сімейним лікарем Ткачом В.І. на медичне обслуговування. Медичне
обслуговування лікарем бажає бути кращим.
Харчування отримувачів соціальної послуги стаціонарного догляду
чотирьохразове: сніданок, полуденок, обід, вечеря. Середня вартість
харчування одного підопічного в день 35 грн. Харчування різноманітне,
збалансоване, з урахуванням віку та стану здоров’я підопічних. За звітний
період на харчування використано 277156.00 грн. На зимовий період
засолено огірки 150 кг., помідори – 150 кг., насушено 72 кг. сухофруктів. В
даний час заготовляємо картоплю, цибулю по дешевшій ціні. Харчоблок
обладнаний належним чином, однак одна електрична плита потребує заміни
та є потреба в електром’ясорубці.
Для забезпечення потреб отримувачів соціальної послуги стаціонарного
догляду у приміщенні відділення є лазня та туалети загального користування.
Для дотримання санітарно-гігієнічного режиму обладнана пральня, технічне
обладнання якої згідно відомостей нарахування амортизації, становить 60%
зносу та потребує його заміни.
Опалення приміщення пічне, всього у відділенні стаціонарного догляду 24
грубки, 5 (п’яти) з яких влітку проведено капітальний ремонт на суму
30616.00 грн., решта поточний ремонт. Дровами, вугіллям до кінця 2019 року
відділення стаціонарного догляду забезпечено.
На виконання вимог пожежної безпеки у відділенні проведено ряд заходів
направлених на усунення недоліків, а саме: проведена перевірка
електричного обладнання, встановлено новий електрощит, встановлено 14
вогнегасників, призначено відповідального за електрогосподарство,
відповідальні працівники пройшли навчання з техніки безпеки та отримали
відповідні посвідчення.
Відділення стаціонарного догляду в основному забезпечено необхідним
твердим та м’яким інвентарем з дотриманням встановлених норм
затверджених наказом Міністерства праці та соціальної політики України від
08.12.2006 №482 «Нормативи мінімального споживання при наданні
соціальних послуг громадянам похилого віку та інвалідам в установах
системи Мінпраці»:
за звітний період для потреб відділення придбано:
комп’ютер – 8554грн. , принтер – 4979 грн., мотокоса «Штіль» - 4990 грн.,
запчастини до бензокоси, яка вже тривалий термін у використанні – 1710
грн., морозильний ларь - 4990 грн. та канцелярські товари, які потрібні для
покращення роботи. Зі спецрахунку придбано засоби гігієни, миючі і
дезінфікуючі засоби на суму 11350 грн., господарчі товари на - 7053 грн.,
поточний ремонт та проводиться харчування підопічних. Відділенню
стаціонарного догляду також надано благодійної допомоги на суму 18400.00
грн. Це: електропіч, занавіски, продукти харчування та бувші у використанні:
простирадла, спецодяг працівникам, телевізор, комп’ютер, меблі, посуд.
В червні 2019 року відділення стаціонарного догляду підключено до
центрального водогону села, затрати 3000 грн. Зараз здійснюється утеплення
водогону. В вересні проведено інтернет.
У відділенні є вантажний автомобіль для перевезення товарів та в деяких
випадках використовується для перевезення отримувачів соціальної послуги,
окремого транспорту для перевезення отримувачів соціальної послуги немає.
Але в липні цього року Тульчинська ОТГ отримала спецавтомобіль для
перевезення осіб з інвалідністю та дітей з інвалідністю, які мають порушення
опорно-рухового апарату, який на балансі нашої установи, тому перевезення
даної категорії людей буде зручним, як для тих, що на обслуговуванні у
нашій установі так і в усій об’єднаній громаді.
У приміщенні відділення не створено інформаційний стенд для розміщення
інформації отримувачам соціальної послуги стаціонарного догляду про
порядок надання, умови та зміст соціальної послуги стаціонарного догляду,
а також іншу інформацію, що стосується роботи відділення стаціонарного
догляду.
На даний час є потреба в придбанні технічного обладнання для кухні та
пральні, телевізорів, радіоприймачів для дозвілля підопічних, меблів,
кухонного посуду та виготовлення інформаційних стендів, табличок на двері
палат, кабінетів.
Робітники відділення застосовують індивідуальний підхід з урахуванням
фізичного та психічного стану отримувачів соціальної послуги стаціонарного
догляду. Проте іноді виникають конфліктні ситуації між працівниками та
підопічними щодо недотримання правил внутрішнього розпорядку у
відділенні, проводиться роз’яснювальна робота з підопічними, в гострих
конфліктних ситуаціях відповідальними працівниками викликається поліція,
на порушників громадського порядку складаються адмінпротоколи.
Частина отримувачів соціальної послуги стаціонарного догляду не задоволені
організацією дозвілля, потребують відокремленої кімнати для відпочинку, з
відповідним її оснащенням: телевізор, книги, шахи, шашки, матеріали для
рукоділля. Кімнату обладнано, але там проводять час в основному жінки,
чоловіки просять окрему кімнату відпочинку та встановлення тенісного
стола. Над вирішенням цього питання працюємо.
Штатний розпис відділення сформовано відповідно до законодавства та з
урахуванням спеціалізації, для всіх працівників розроблені та затверджені
посадові інструкції, але не в кожній інструкції вказані особливості специфіки
роботи, тому потребують доопрацювання.
У відділенні стаціонарного догляду 1 особа соціальний працівник має вищу
освіту, завідувач відділенням Горпинич Борис Феліксович навчається у
вищому навчальному закладі, стаж роботи в соціальній сфері 5 місяців, 5 осіб
мають середню спеціальну освіту, 3 особи – професійно-технічну.
За результатами виявлених проблем, стоїть завдання відділення
стаціонарного догляду це продовжити роботу відділення по
покращенню окремих показників, що мають низький статус, а також
визначити заходи на покращення стану надання соціальної послуги
стаціонарного догляду.
Цікавить нормативність роботи