Digital Вінниччина: цифрові рішення для розвитку громад: успішні кейси

Дата: 27.04.2023 19:25
Кількість переглядів: 399

Тульчинська міська територіальна громада

Площа: 867,5 км2

Населення: 43 012 осіб

Впровадженні інструменти е-сервісів: е-звернення; е-петиція; громадський бюджет; електронні консультації; чат-бот «СВОЇ»; сайт громади та соціальні мережі; ЦНАП; медична інформаційна система ХЕЛСІ; е-щоденники та е-журнали; медична інформаційна система «МедЕйр»; електронна черга у дитячий садок; Розумна взаємодія; опитування завдяки Google Forms.

 

Цифрова трансформація є надзвичайно важливою для територіальних громад Вінниччини, оскільки це дозволяє оптимізувати процеси та покращувати якість послуг для мешканців. Використання сучасних технологій може допомогти в ефективному впровадженні електронного урядування, автоматизації бізнес-процесів та збільшенні прозорості діяльності владних органів.

Крім того, цифрові рішення можуть допомогти забезпечити доступ до інформації та послуг онлайн, що зробить життя мешканців більш зручним та комфортним. Таким чином, цифрова трансформація є важливим кроком до модернізації територіальних громад Вінниччини та покращення їх життєвого рівня.

В рамках проєкту «Digital Вінниччина: цифрові рішення для розвитку громад» передбачено цикл статей про успішні кейси впровадження інструментів електронної демократії у територіальних громадах області.

Однієї із територіальних громад, де успішно функціонують інструменти електронної демократії є Тульчинська міська територіальна громада, що продовжує невпинно розвиватись та залучати мешканців до прийняття важливих рішень.

У межах проєкту «Digital Вінниччина: цифрові рішення для розвитку громад» передбачено цикл статей про успішні кейси впровадження інструментів електронної демократії у територіальних громадах області.

Представники органів місцевої влади Тульчинської громади поділились власним досвідом розробки та впровадження інструментів електронної демократії та розповіли що цьому передувало і чи справдились їхні очікування після використання цих інструментів на практиці.
 

1. Розкажіть, будь ласка, про основні проблеми, що стали поштовхом для впровадження у Вашій громаді е-сервісів.

Першим поштовхом до розробки та впровадження інструментів електронної демократії були не проблеми, а прагнення до розвитку та використання е-сервісів на всеукраїнському рівні.

Ми усвідомлювали, що це вимога часу, оскільки відбувається багато змін, які впливають на наш розвиток. Крім розуміння, що нам потрібно рухатися в цьому напрямку, з'явилися і перші конкретні кроки, що сприяють цифровій трансформації нашої громади.
 

2. Які інструменти е-сервісу на сьогодні вже успішно впроваджені у Тульчинській ТГ?

У Тульчинській міській раді прийняті нормативні документи та запроваджені наступні інструменти електронної демократії: -звернення; е-петиція; громадський бюджет; електронні консультації; чат-бот «СВОЇ»; сайт громади та соціальні мережі; ЦНАП; медична інформаційна система ХЕЛСІ; е-щоденники та е-журнали; медична інформаційна система «МедЕйр»; електронна черга у дитячий садок; Розумна взаємодія; опитування завдяки Google Forms.
 

3. Поділіться, будь ласка, за який період часу були розроблені та впроваджені вищезгадані інструменти?

Шлях до е-врядування ми розпочали ще у 2017 році. Першими були запроваджені у 2017 році електронні звернення, пізніше, у 2018 році з'явилися е-петиції. Громадський бюджет був започаткований з 2019 року, електронні консультації  - з березня 2023 року. Впровадження сучасної та інноваційної системи розвитку громад «Розумна Взаємодія» здійснили у 2019 році. Сторінка громади у фейсбук існує з 2017 року, інстаграм аккаунт створили у 2019 р,  телеграм, вайбер і чат-бот “СВОЇ” впровадили у 2022 році, для швидкої комунікації з жителями громади через повномасштабне вторгнення. 

 

4. Поділіться, будь ласка, завданнями, які вдалось вирішити у вашій громаді за допомогою використання е-сервісів.

Завдяки бюджету громадських ініціатив отримали фінансування:

 - у 2019 році 3 проекти на суму 571 349 грн.

- у 2020 році 5 проектів на суму 500 000 грн.

- у 2021 році 7 проектів на суму 756 950 грн.

Нещодавно запровадили електронні консультації, де вже відбулося тестове опитування серед молоді. Перший раз залученість була невелика, але думку тих, хто висловився буде враховано під час затвердження Програми молодіжної політики.

Також завдяки використанню анкет Google Forms, ми дізнаємося думку мешканців про ті чи інші питання. Наприклад, таким чином відбулися голосування за перейменування вулиць у Тульчинській територіальній громаді та вже затверджено нові назви.

Велику роль відіграють соціальні мережі, особливо під час війни. Зараз ми часто публікуємо на сторінках збори коштів на потреби військових та завдяки активним жителям вдається їх закривати.
 

5. Які із інструментів електронних сервісів ви розробили самостійно, а які за підтримки партнерів?

У нашій громаді є відповідальні структурні підрозділи щодо впроваджень та реалізації певних послуг. Наприклад, є інспектор з питань добору довідкового та інформаційного матеріалу для нашого веб-сайту. Що стосується загального відділу, то він відповідальний за е-петиції та е-звернення, відділ економіки - за громадський бюджет та розумну взаємодію.

За підтримки Програми EGAP, що виконується Фондом Східна Європа у громаді впровадили е-консультації, громадський бюджет і чат-бот “СВОЇ”.

Також Тульчинська громада впровадила ініціативу “Розумна взаємодія" завдяки участі у грантовому проекті, який реалізував БФ “Молода громада” за підтримки Royal Norwegian Embassy in Kyiv.
 

6. Чи користуються мешканці громади інструментами е-сервісів?

Так, наші люди активно використовують онлайн можливості, часто мають можливість висловити свою думку під час онлайн-опитувань. Зазвичай, для опитувань ми використовуємо Google Forms. Так, у останньому опитуванні взяли участь близько 500 осіб.

За час існування послуги було розглянуто 12 петицій.

Активна залученість громади є у конкурсі бюжет громадських ініціатив. Наприклад, у перший рік її впровадження було подано 10 проектів. З них 2314 онлайн голосів та 846 офлайн, що чітко демонструє надання переваги онлайн методу. Також 8 закладів середньої освіти використовують електронні журнали та щоденники.
 

7. Чи справдились Ваші очікування після успішного запуску інструментів е-сервісів?

Запровадження електронних сервісів у Тульчинській територіальній громаді полегшує життя жителів громади у використанні власного часу, дає можливість їм відчути свій вплив на прийняття рішень та зробити свій внесок у розвиток своєї території.

Використання електронних сервісів сприяє перетворенню робочого процесу посадових осіб на більш мобільний, оперативний і комфортний, ліквідує систему бюрократизації, яка постійно втомлює українців своєю паперовою тяганиною, чергами, занадто складною процедурою та доступом. Окрім того, варто відзначити також і те, що це сприяє збереженню навколишнього середовища, зокрема за рахунок відсутньої необхідності використовувати папір.

Електронне урядування та електронна ідентифікація – це ідеальний спосіб відчути себе вільним громадянином у своїй державі та вирішувати всі питання за допомогою гаджетів, незалежно від місцезнаходження і часу перебування.

Публікація в межах реалізації проєкту «Digital Вінниччина: цифрові рішення для розвитку громад», що став можливим завдяки підтримці Вінницької обласної військової адміністрації у партнерстві з Міністерством цифрової трансформації України та ГО «Ресурсно-інформаційний центр «Громади Вінниччини», що фінансується швейцарсько-українською Програмою EGAP, яка виконується Фондом Східна Європа.

 Фото без опису


« повернутися до розділу «Цифрова трансформація»

Код для вставки на сайт

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь