Міжнародна конференція «Управління системою освіти територіальних громад: досвід країн Вишеградської четвірки для України»
7 грудня у м. Вінниця відбулася підсумкова Міжнародна конференція «Управління системою освіти територіальних громад: досвід країн Вишеградської четвірки для України» у рамках однойменною проекту. Проект реалізовує Громадська організація «Ресурсно-інформаційний центр «Громади Вінниччини». Він співфінансується урядами Чехії, Угорщини, Польщі та Словаччини через Вишеградські гранти Міжнародного Вишеградського Фонду.
Участь у дійстві взяли близько 130 учасників – представники партнерських організацій, в тому числі з країн Вишеградської четвірки, представники органів влади та освітяни. Голова «Ресурсно-інформаційного центру «Громади Вінниччини» Андрій Кавунець розповів учасникам конференції, що проект мав на меті підвищення ефективності управління системою освіти територіальних громад України шляхом поширення досвіду кращих практик країн Вишеградської четвірки. Заступниця начальника Департаменту освіти Вінницької облдержадміністрації Олена Чорна зауважила, що реформування освіти супроводжується низкою проблем, які допоможе вирішити досвід країн Вишеградської четвірки. Вона зазначила, що завдяки прикладам, якими поділися вишеградські експерти, ми матимемо як мінімум два шляхи як вирішити ту чи іншу проблему. Ми на сьогоднішній день маємо 794 заклади загальної середньої освіти, в нас більше 161 тисячі учнів, більше 17 тисяч вчителів і донести до відома цієї освітянської громади ті прогресивні ідеї, які сьогодні пропонує міжнародна спільнота. Свій досвід презентували експерти з Чеської Республіки Луція Григоркова, Республіки Польщі Радослав Шарлея..
В роботі конференції взяв участь начальник відділу освіти, молоді та спорту Тульчинської міської ради Митрицан Михайло Михайлович. Тема його виступу: «Якість освіти. Шляхи її реалізації». В своєму виступі він зазначив, що якість освіти – це комплекс характеристик освітнього процесу, що визначають послідовне та практично ефективне формування компетентності та професійної свідомості. Це певний рівень знань і вмінь, розумового, фізичного й морального розвитку, якого досягли випускники освітнього закладу відповідно до запланованих цілей навчання і виховання. Також він зауважив, , що дуже важливу роль у налагодженні якісної системи управління освіти відіграють вчителі. Учитель – носій знання, практики, змін. Від його праці залежить якість знань учнів.
Учасники дискусій дійшли висновку, що якісне реформування освітньої галузі можливо лише послідовними, виваженими кроками із широким залученням до цього процесу громадськості.